Friday, September 3, 2010

Ismail Ar @ dekan

hahahaha.. citer ni aku patut cakap dari awal... kenapa mohamad fazlan ismail bin abdul rahman di panggil dekan di utm... walaupon cgpa xpenah lebih dari 3.5... walaupon aku study bagai nak mati.. result aku macam budak 1 kos yg xstudy.. mane silapnye??? huhuhuhuu

macam mane aku dapat gelaran dekan walaupon aku xpandai??? hahaha.. dulu mase mule2 masuk utm... ade la program MHS(Minggu Haluan Siswa) bertujuan mengenalkan utm dan jawatan tinggu utm kepada student dan menyelesaikan masalah ptptn...

mase program ni berlangsung.. kami disuruh dengar ape yg disampaikan oleh speaker dan bertanya soalan... dan sampailah giliran dekan berucap... aku langsung xde isi nak tanya apa.. tut2 ade brother ni suh aku bgn and bertanye soalan.. aku cakap r aku xde soalan... tp die tulis soalan yg agak bernas dan suh aku fikirkan sendiri 1 ag soalan... soalan brader tu berbunyi.. "apakah penyelesaian bagi masalah yang dihadapi student yg tiada duit.." dan utk soalan kedua.. aku memerah otak memikirkan soalan... last2... aku bertanya...

"apakah sekurang2nya yg perlu dicapai utk menjadi dekan.."

dengan muke tersenyum sinis di muke dekan.. die cakap.. "kalau nak jadi dekan.. sekurang2nya kene la habis degree dulu.."

pastu brader yg suh aku g tny soalan tu datang dan cakap...

"huish.. macam xsabar2 nak jadi dekan ek?"

member aku yg duk sebelah tu terus panggil aku dekan.. mule2 agak malu r.. tp skang dah biasa.. dan.. ni la kali pertama aku dapat nama panggilan... kalo mase skolah dulu member2 aku panggil lan, pale, pazlan... skang org panggil aku dekan.. ahhahaa..
ade gak yg selalu nganjing kat aku..

"name dekan ni mesti pandai kan? dekan setiap sem.."

kepal hot di...(tu bahasa separ... maksudnye = kepala hotak de...) aku ni cgpa dah bwh 3.. ape yg dekannye..

3 comments:

  1. doa ko xtermakbul la naz.. hahaha..
    haha.. camtu r citenye.. xde ah dekan tiap semnye..

    ReplyDelete