Friday, August 20, 2010

Ismail Ar @ Student cont...

sambung citer.. (sile bace post sbelum ini kalau belum...)

aku g slow talk ngan mommy aku...

"mama.. nak pindah skolah.." aku berkata kepada mommy..
mommy ku membalas.. "ok"

erk.. die igt aku gurau kot... aku tny ag...

"betul ke ni?" aku mencari kepastian...
mommy ku tgk pada ku dan betanya "kenapa nak pindah skolah?"

aku mencari alasan yang sesuai.. ye lah... kalo aku kate sebab xsiap keje skolah sure kene penangan aku hari ni free2...

dengan adrenaline yg penuh lam otak mencari2 alasan... akhirnye aku berkata...

"nak duk asrama..."

hah... budak2 skolah kalo boleh xnak jejak kaki pon d asrama tu... aku cakap nak masuk asrama tetibe mak aku da pelik dah...

tapi setiap ibu mesti memahami setiap isi hati anak2 kan? plus, senang skit.. duk asrama makan minum terjamin... dekat dengan ngan skolah... mase aku skolah smk wakaf bharu.. aku berulang alik dengan basikal... dan... dah 2 kali basikal aku kene songlap dek orang gila besi... xberkat hidup ko sampai anak cucu ko... (hins2.. geram ni...)

eh... salah topik... (haha.. sori2.. bukan maksud nak mencarut di bulan mulia ni.. tapi sangat sakit hati...)

sambung balik cite... esoknya adalah hari ahad dan (di kelantan xcuti) aku dan mak aku pergi uruskan prosedur pertukaran sekolah... selesai sume perpindahan sekolah aku masih dalam dilema... betul ke keputusan aku ni? xmenyesal ke nanti? aku masuk skolah baru mase form 4 ni.. ade member x aku nanti?

timbul persoalan yang banyak membuatkan aku rase nak batalkan pertukaran sekolah itu tp dah terlambat...

1st day masuk skolah baru.. (SMK Tumpat) rasa kekok melebihi ibu ketam... (ape maksudnye?) masuk kelas.. tgk classmate... sume muke baik2... rase lege.. huhuuhu

selang beberapa minit masuk kelas... duk sorang2 dekat meja sendiri... ade sorg datang tegur aku... kawan masa aku skolah rendah dulu... pergh... die masih ingat aku.. nama aku pon die masih ingat.. agak terkejut jgk r.. tp aku kecewa ngan diri aku sebab xcam dia... sebab dah lama xjumpa... walaupun kawan lame... aku tetap rasa kekok... membuatkan aku cube untuk menjarakkan diri walaupun peluang untuk rapat telah terbuka luas...

moral of the story?

entah la... kalau ade org tny aku.. sape kawan baik aku... aku xdapat jawab... sebab slalu tukar2 skolah... dan sifat aku yg anti-pergaulan & anti-sosial masa skolah dulu.. aku xde kawan baik... tiada yang betul2 kenal siapa Mohamad Fazlan Ismail..

3 comments:

  1. emma : haha.. dulu saya sangat nerd~ buat hal sendiri jek kat meja tu..

    motoyo : haha.. sedak ber'rumate' ngan hang la

    ReplyDelete