Thursday, August 12, 2010

Ismail Ar @ Photographer...

aku xrase korg nak tau selok belok hidup aku kan? hahaha...

mase kecik2 dulu... aku sgt mudah mengidam... nak power rangerz la.. nak baju tu.. nak sluar ni... tapi daddy aku sangat pandai 'counter' segala kemahuan aku... dengan berkata... "xmasak lagi..." mase tu aku da pelik da... apehal robot power rangerz nak kene tunggu masak... xpe ah.. ayat tersirat die berbunyi "xboleh..." huhuhuhu...

banyak2 barang yg aku idamkan... kamera xpenah kluar dari bayangan otak... sebab aku budak lagi kot..

nak dijadikan cerita... aku mase darjah 3 dulu.. sangat suke men 'tikam'.. beli dua posen dan mengharapkan hadiah... boleh dikatakan peratusan mengena lebih kurang dari 5%..
tapi aku tetap yakin tikaman aku akan mengena pada pembelian seterusnya.. tetapi hampa~~

hoohoho... ade 1 hari ni.. kedai aku slalu beli 'tikam' tu... baru bukak bungkusan 'tikam' yg baru... die cakap.. kalo nasib baik... dapat kamera... pergh... ultimate prize la kononnye.. aku pon rasmikanlah bungkusan 1st tu... tut2... bukak... aku dapat prize.. die tgk... "dapat kamera..." nada die amat pilu... (ye la kan? baru jek bukak... 1st2 cabut terus kene ultimate prize... ^^ )

selang 3 hari aku kunjungi kedai itu nak menuntut 'ultimate prize' aku... kamera entah ape jenama... hahaha! (siyes ni aku xtipu...)

kamera tu.. xpakai bateri... rase2nye aku baru tau skang kamera tu jenis roller... letak filem... snap... pastu kene roll... hohohoho~~ darjah 3 beb... ade kamera dekat tangan... aku seriyesly sayang kamera tu... tapi sebab xde duit beli filem... aku simpan lam almari mak aku... (insuran la tu.. kalo ilang aku mintak ngan mak aku pampasan~~) hohohoo~~

cuti sekolah... family aku g camping dekat 'Lata Rex'... area kelantan tp agak jauh r.... tu la 1st time aku gune kamera tu... ^^

seronok tangkap gamba~~ huhuhuhuhu

rase2 hasil tangkapan aku ade ag kot... dekat umah tok aku... xsure... tapi lam byk2 aku tangkap tu... mungkin sehelai 2 jek yg clear..
1> gamba daddy aku pegang adik bongsu lam air~~
2> gamba mommy aku makan mee goreng~~
3> lupe da~~

pastu... camne ntah kamera tu ilang... mungkin sebab aku xsimpan baik2 kot.. aku letak atas almari hiasan cam tu je... ade org cakap... ade kezen aku yg songlap kamera tu..( tp allah sahaja yang tahu..) ade gak desas desus mengatakan kamera tu rosak... (tp mane bangkai die?)

haha... mungkin ni salah satu petunjuk bahawa... aku ditakdirkan menjadi photographer... (cewah...)
ye la.. kamera jatuh dari langit tu~~~ hahaha... tp skang da jadi photographer utk squad kolej... sume hasil tangkapan aku xselawa yg aku sangka.. tiada nilai untuk ditatap... tiada... juz tangkap sebab aku nak simpan kenangan bahawa... aku disini...

2 comments: