Wednesday, February 2, 2011

Ismail Ar @ SkinCinema

bahasa kelantannya : wayang kulit

mase kecik2 dulu aku takut tgk wayang kulit ni.. bentuk die tu macam makhluk entah la ape name makhluk... ade 1 mase tu, daddy bwk 1 famili g tgk wayang kulit live pny.. nk start je aku terkejut sebab bunyi kuat sangat pastu kluar la watak2 wayang kulit..

aku menangis beb.. hahahaha...

dalam 2 3 taun gitu aku xdgr da pasal wayang kulit.. pupus ke.. daddy da xnak bwk ke (sebab aku dah malukan beliau di khalayak ramai).. xtau la...

1 hari tu, daddy baru beli dvd player~ antara cd yg dipasang adalah citer hindustan tomnjerry, hindustan, tamil, dan lain2...

malam tu abang aku balik dari kolej, die bwk kuar 1 cd name Hikayat Dewa Sealam Tunggal... Wayang Kulit... mule2 aku nekadkan ati xnak tgk... tp dgr diorg gelak2 aku pon try r usha...

ni la contoh die..

http://www.youtube.com/watch?v=vhCDxjbWzWg&feature=related

xpaham??

macam ni kisah die...

sorg name Samad, sorang lagi name Said

Samad yg mulut panjang tu... citer dienye, Said mimpi die duduk atas bukit. Die takut sebab mungkin ade petunjuk ke ape..

Samad : atas bukit tu area mane?
Said : puncak
Samad : kate org tua2... kalau mimpi duk atas puncak bukit, kalau ada isteri, isteri nk mati
Said : eh. xpuncak sgt. tgh2 gitu jah
Samad : kalau tgh2,, maksudnye.. kalau ade awek, awek ko nk kene kebas dek org
Said : isk, xla tgh mana sangat, dekat kaki bukit gitu je
Samad : kalau duk kaki bukit, tu bermakna kau la yg nak mati
Said : baik xpayah mimpi

xpaham? nasib ah..

2 comments: