Sunday, October 24, 2010

ismail ar @ karma

tau ape itu karma? buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas jahat.. camtu la...

ape kaitan karma dengan agenda hari ini??

"true man dont use anti-virus..." satu quote yang mencabar aku tidak menggunakan software anti-virus... haa... igt sendiri genius boleh handle virus...

tepat2 kol 11... datang mood nak study, wat keje... bukak hard disk... ade virus.. =.=" dari mane datang virus woo... pc aku xpenah masuk tenet...

seigt aku member aku pinjam external aku nak copy barang.. dekat situ kot 1st infection...

ape virus tu buat dekat barang aku???
1. die hide folder aku...
2. muncul 1 application dengan icon folder...
3. bila click application yg ber'icon' folder itu.. barang dalam folder aku boleh dicapai... tp dibukak di window lain... so kompom la virus kan??
4. tangan gatal2 g delete folder yg di hidden tu.. sebab prasan genius Ismail Ar... igt folder tu la virus nyer..
5. jeng!! sume barang2 aku ilang dengan begitu sahaje...

ok... aku masih rilek... mesti ade care nk handle masalah ni...
1. system restore? > xberkesan kepade pendrive
effect? > yaaaaa!!! lebih bangang!! kerje yg aku buat save dekat mydocument ilang!!! gam***g!!!

2. pegi dekat tool > folder option > do not show hidden folder... > 1 lagi keje bodo
effect? > folder yg masih selamat xdidelete xdapat dicapai!!! stupid baqarah!!!

3.tukar folder option kepade show hidden folder kembali... > virus sini kot...
effect? > tiap kali tukar kepada show folder, die akan tukar sendiri kepade do not show hidden folder... arghhhh!!! nak nangis aku!!!!

solution??
1. mintak installer anti-virus dengan adib..
2. mintak W1max dengan burn nak update...
3. pinjam laptop rumate nak tukar folder hidden kepada un-hidden...
4. pinjam laptop dd nak tulis blog ni... hins2!!

morale of the story?
u pq la sendiry...

4 comments: